fredag 20 februari 2009

Skeppet har nu sjösatts

Idag hade vi en fredagsspecialträff. Ja, med vi menar jag bokklubben in libris veritas. Vi diskuterade kortromanen eller novellen Förvandlingen av Tjeckiens stolthet Franz Kafka. Jag läste Processen av Kafka på gymnasiet och var inte alls imponerad, inte ens road. Men nu när året gjort en klokare och nyfiknare så kan jag uppskatta Kafkas realistiska absurdism. Det är på något sätt fortfarande nyskapande. Men för alla som inte bekantat sig med Kafka tidigare rekommenderar jag att börja med den 68 sidor långa Förvandlingen istället för den drygt 200 sidor långa Processen. Stämningen är den samma men två vitt skilda teman.

Eftersom det var fredag så bjöd bokklubbsträffen även på På spåret-final, drinkar och massa skrattskvaller. Resten av tjejerna roar sig just nu på stan. Hoppas ni kom in på ÖG! Själv väntar jag på skjussen hem till Väsby.
O! Förresten ett hett tips...
Skeppet har nu sjösatts: in libris veritas-bloggen finns nu som en sammanbindande, kunskapsbringande och meningsskapande enhet på världsnätet.

Läs mer om oss medlemmar; vad vi vill, gör och tycker. Och såklart: Vad vi läser!

http://inlibrisveritas.blogspot.com

in libris veritas läser just nu:

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför roa sig med Kafka när man kan roa sig med annat under tiden? Hrm...

Hey Princess är ju ett fantastiskt val, åå snygg underhållning i lättillgänglig utformning!