fredag 13 juni 2008

Nya sysselsättningar

Igår, torsdag, var jag på besök hos en familj som jag ska vara hundvakt åt i höst. De ska om en vecka hämta sin lilla dvärgschnauzer. Denne lille rackare har fått namnet Emil och ser väl ungefär ut så här:

Jag kommer i höst att spendera många timmar med honom om allt går bra. Förmodligen kommer vi ses tre timmar per dag (vardagar). Jag tar mig till familjen hus med cykel, ca 10-15 minuters cykelväg. Välkommen vardagsmotion. Plus att jag ju kommer att behöva ta promenader med Emil. Annars kommer jag nog använda timmarna till att plugga och inandas den kärlek som bara ett djur jag ge en. Det ska bli underbart att få kontakt ett djur igen, det ger så mycket. Förra sommaren var ju rena rama valpsommaren, med Axels pappas åtta valpar.

Dessutom kommer hundpassningen innebära att jag kan spara mer pengar. Jag satsar på att spara kanske två och fem i månaden. Bra att ha om jag ska ut och se världen 2009-2010.

Kramar från Uppsala

Inga kommentarer: