fredag 20 juni 2008

Rekommendation till de lata dagarna i hängmattan

Finns det något underbarare än att njuta av en dag i hängmattan, i den ljumma skuggan från träden?

För er som håller med, vare sig man äger en hängmatta eller inte, så kommer här en sällskapsrekommendation. En av PC Jersilds böcker: De ondas kloster (2003). Jag har varit intresserad av boken sen den gavs ut, men inte gett mig på den förrän nu. Jag har dessutom samlat på mig flera dåliga recentioner från tidningar och läsare, som tyckt att boken varit torr och tråkig. Men NEEEJ säger jag! Det var verkligen en läsupplevelse. En bok som både är facklitteratur, deckare och roman (räknas dock som skönlitteratur). En spänningsroman i historisk miljö och nutid.

Så för dig som vill berikas med Stockholmshistoria i blandning med spännande religionsfilosofi och arkeologiaction - Läs!

Inga kommentarer: