fredag 26 september 2008

Det är lustigt hur annorlunda veckoplaneringar ser ut när man lever som student i Uppsala. Här sitter jag nu, en fredagkväll, hemma med några goda böcker. Det är i veckorna som hålligånget äger rum. Däremot blir helgerna ofta lugna.

Dagens utflykt bestod av storhandling på ICA Maxi med Joel och Pernilla från korridoren och Mattias från våning tre. Det var däremot en chockupplevelse att storhandla på en fredag klockan fem. Pulsen var extremt hög under hela vistelsen. Vilken stress!! och vilken massa människor!

Senare blev det middag med Axel och hans kompisgäng. Och kvällen som är nu ägnar jag åt min pluggläsning. Det är inte helt fel att få ägna två höstmånader åt endast skönlitteratursläsning. Dickens, Flaubert, Shelley och Almqvist står på "läser just nu"-listan. Men just denna fredagkväll hade jag tänkt klara av 60 sidor i Frankenstein, 25 sidor i Madame Bovary och möjligtvis mina dagliga 15 sidor i Lysande utsikter. Om jag inte hinner somna.

I morgon blir det IKEA-besök och införskaffande av det efterlängtade nattduksbordet och kanske en tvättkorg. Sedan vill jag kika förbi marknaden på Vaksala torg. Senare på kvällen ska jag besöka en vagansk nationsrestaurang: 2 gröna rum och kök. Det är min klasskompis Sara (http://veganvrak.blogspot.com) som står för matlagningen och i sällskapet kommer Anna E finnas och sedan fyra tjejer från klassen/syjuntan. Sen får vi se var kväller leder oss.

En härlig vecka har det i alla fall varit!

Dagens funderingar:
Varför måste alltid hjärnan hitta ett nytt orosmoment, när man just blivit av med ett?
Borde/Vill jag omstrukturera mina pocketböcker, i en färgskala?

Lev väl! Du behövs!

Lite bilder från i somras: Klicka på bilderna så kommer du till fotoalbumen

Model house Sthlm



Mors och min skåne-roadtrip

Inga kommentarer: