måndag 17 november 2008

Sammanfattning av läget

Jag trivs väldigt bra med läget just nu, och tänkte ger er där hemma och ute i landet en sammanfattning på vad som egentligen försigår i mitt liv just nu:

* Kämpar på med svenskstudiernas, tydligen, svåraste kurs: Svenska språkets framväxt. Ska skriva tenta den 2 december och tills dess ska jag kämpa på med fornsvensk adjektiv- och verbböjning, samt dunka in fonetiska tecken och runor i vänstra hjärnhalvan. Det är i alla fall ganska kul att märka att man fortfarande kommer ihåg det grammatiska språket.

* Väntar på att lärarna i kurserna Lyrik- och Prosaläsning ska skicka ut betygen.

* Hänger med tjejerna i klassen genom syjunta, bokcirkel, utgångar och annat trevligt, typ sushiluncher.

* Trivs fortfarande väldigt bra med "pojken fem hus bort". Middagarna, de nattliga diskussioner och närheten gör på sitt sätt livet större.

* Försöker styra upp så många träffar med de underbara tjejerna Pörni, Mary Olie, Naima och Änki.

* Sjunger karaoke någon gång i veckan ofta i sällskap av Mary Olie och de andra stammisarna. Kommer den 17 december att delta i årsfinalen.

* Är stolt över att jag trotsade min doktorsfobi och gick och tog bort två leverfläckar.

* Jag har länge känt en saknad efter något. Så när kyrkrävarna började ringa och fråga hur man mådde och om man skulle vilja vara med och planera Stiftungdomshelgerna så föll allt på plats. Jag kände plötsligt hur mycket jag saknar Graninge, människorna, andaktskänslan och anligheten som jag tyvärr inte förknippar med Uppsala. Det är någon som knackar på mitt hjärta. Det blir därför ännu en helg på Graninge i februari, men denna gång på helgen med 18+-deltagare.

* Längtar efter att sätta upp min fina julstjärna.

* Tänker så det knakar på vad alla önskar sig i julklapp. Tips?


Varma hälsningar från ett frostigt Uppsala

Inga kommentarer: