tisdag 27 maj 2008

Några av mina favoritcitat:

"Varför kan alla stava till egoism? Varför kan ingen stava till solidaritet?"
Mikael Persbrandt


De 7 gyllene orden som motverkar ilska och bråk och öppnar vägen till kommuntikation:
"DET LIGGER MYCKET I DET DU SÄGER"

Affirmationer att upprepa för sig själv när man är riktigt irriterad på någon:
"Jag är fast besluten att ändra min uppfattning om denna människa."

"Han/Hon är utsänd för mig att öva på."

"Det är aldrig kärleksfullt att vara någons dörrmatta!"
Kay Pollack

"Att kränka en annan människa är som att spotta Gud i ansiktet."
Okänd

Jag gick till skogs för att leva medvetet. Jag ville leva innerligt och suga märgen ur livet. För att utdriva allt som ej är liv, och inte vid min död upptäcka att jag aldrig levat.
Henry David Thoreau


Inga kommentarer: