tisdag 13 maj 2008

Tv-tidsfördriv

Eftersom jag nu har bantat ner min skoltid från heltid på Arlandagymnasiet till två tretimmars lektioner i veckan måste man ju uppehålla sig på något vis. För mig uppehåller jag mig med alfapet på Internet, läsning och slötittande på Sex and the city, South Park och annan Tv.

Jag har överraskats två gånger den här terminen över, återigen, SVT:s fantastiska utbud. Två program som jag tjatat om för alla jag känner är charad-programmet Glasklart och dramaproduktionen Sthlm. Se dem, se dem, se dem! För skratt och för gråt. För glädeskratt och tårar av lycka. Som min far brukar påpeka: Varför finns det inte fler tv-program om snäll, roliga och goda människor? Men dessa exempel är verkligen exempel på just snäll-tv.

Sen måste jag även rekomendera alla att kolla in http://www.southparkstudios.com/. Visserligen bjuder South Park ofta på extrem och vulgär humor, men serien bär på budskap som för den upp till Simpson-kvalitet. Men i många fall överträffar South Park Simpsons i smarthet. Faktiskt. Bägge serierna driver ju med Amerika, amerikaner och amerikanska fenomen.

Det är ändå konstigt att man kan bli så fäst vid fyra extremt dåligt animerade småpojkar. Men för mig har de nu humor, känslor och fyra mycket stora små-hjärtan.







Förlåt till alla som tyckte att klippen var stötande. Man blir nog lite hämmad när man sett serien ett tag. Men själv garvar jag så att jag gråter.

Jenny

2 kommentarer:

Ida sa...

Glasklart må vara snäll-tv, men det är även tråk-tv... Kom igen Jenny! :)

Anonym sa...

Hallå där! Kul att du hittade min blogg (och ännu roligare att jag hittade din). De tankar du skriver om på min blogg är väl de som brukar gälla (de traditionella), problemet för mig är vem som har tolkningsföreträde till Bibeln. Jag har inte läst hela ännu, men just bergspredikan tyckte jag kändes lite hård. Jag får läsa vidare och se hur det utvecklar sig.

Sluta aldrig dansa. Vi ses!