fredag 7 december 2007

Uppdatering

Karaokefinalen blev en kväll fylld av blandade känslor. Men jag är glad och lycklig över min prestation. Eftersom jag aldrig stått på scen förut på det sättet: och sjungit ensam för en stor publik. För mig var det oerhört stor och betydelsefullt.

Min första låt blev som sagt Life is a Cabaret. Den gick inte så bra som den brukar. Jag var väldigt spänd och nervös, men det var samtidigt väldigt kul och spännande. Vi var allt som allt 12 finalister som dykt upp. Fyra personer i juryn. Efter att alla finalister sjungit var sin låt tog juryn ut sex stycken som fick sjunga en andra omgång. Dit blev jag uttagen!

Min andra låt blev inte någon som jag nämnde i det tidigare inlägget. Det blev istället Stevie Wonders Yester me yester you yesterday. Jag slutade alltså på en 4:e till 6:e plats. Lucky me!

Snart kommer jag lägga upp en länk med bilder från kvällen. Så fort Etage lägger upp bilderna på sin hemsida.

Nu ska jag förbereda mig för inför kvällens Lussegasque på GH nation (Gästrike-Hälsinge). Jag och Axel ska gå och äta massa julmat iklädda kavaj och cocktailklänning, typ. Så är det tänkt i alla fall. 17 dk (dubbel-akademisk-kvart) ska vi vara där, så det är bäst att jag lägger på en morot.

Fred och frid i juletid

Inga kommentarer: