måndag 10 december 2007

Vårt palats är ett fullkomligt kaos

Välsignad vare du World Wide Webb. Ibland är det himla skönt att inte behöva springa i affärer och trängas bland sexton andra stressade kunder. Mycket kan man ju få hem direkt i brevlådan. Idag har jag beställt en av mina egna julklappar. Eftersom jag lär få hem denna underbara tingest redan på på onsdag eller torsdag så hinner jag föra över alla nummer från mina gamla tingest, och kanske till och med lägga in musik och bilder i den.

Det ska bli gött att bli ägare av en tingest som inte raderar ord som man redan lagt till i T9-ordlistan, som kan spara fler än 200 meddelanden, som man inte behöver ladda varje dag och som kan ta lika bra kamerabilder som en riktig digitalkamera.

Återigen... Pappa, vad skulle en stackars fattig student göra utan en far som du!?

Idag har jag läst de återstående 180 sidorna i Lilla huset på prärien, vilken jag ska hålla en kort lektion om på torsdag. Jag har dessutom detaljstuderat ett gäng välklädda människor sväva ner för trappan i Blå hallen och just nu belönar jag mig med lite välförtjänt surfande och Vänner-tittande.

Igår blev jag klar med den här korsstygnsskapelse...
Är hon inte ett mirakel?


(Citat: Bo Kaspers Orkester, låten Fullkomligt kaos)

Ja, den som kan räkna ut hur jag gör det här lilla tricket (och varför) är allt bra!

Tjing tjing!

2 kommentarer:

Axel sa...

Nu ligger du här i min säng och sover, men jag kan inte komma till ro. Jag ser, precis som du gumman, fram emot din nya tingest - aldrig mer "min tingest var inte laddad!". :D Bonaden blev som jag redan sagt jättefin, så jag håller tummarna för att den kommer upp på väggen i en eventuell gemensam lägenhet. Vi får se vad tiden ger... Puss!

Johan Wändesjö sa...

Mycketfin bonad måste jag säga :)
och jag vet hur du har gjort ;)
Men vad säger man..
great artist have great secrets?
och jag ska blogga senare idag.. är inte så kry för stunden, så väntar lite.. ciao.. kram