söndag 20 april 2008

Idag är ändå en ganska bra dag

Det finns mycket som tynger. Men eftersom jag påstår mig vara optimist så måste jag ju upplysa de sakerna som är bra just nu. Trots att jobbet på bokhandeln i helgen har varit ganska långtråkigt och enformigt så har två röster förgyllt min helg extra mycket.

Äntligen har mina Annor återvänt till Svealand, efter tre eller fyra månaders vistelse i Indien. Jag känner verkligen hur mycket jag saknat dem nu när deras röster påverkar min vardag igen. Nästa vecka ska jag bjuda hit dem till Uppsala. Det ska bli en kväll och en natt fylld av kramar och frossande i mat, Indienbilder och alla berättelser som de samlat på sig.


Anna och Anna i Indien

Sen har jag faktiskt klarat halva mitt viktmål. Jag har gått ner tre kilo. Tre tills ska bort innan sommaren. Hoppas hoppas hoppas att det går! (Hint till alla mina vänner som läser: Bjud mig alltså INTE på bakverk, godis eller friterat!!!)

Så idag är en ganska bra dag ändå.
Kärlek till världen!

1 kommentar:

Anonym sa...

du är så duktig min söta!