torsdag 3 april 2008

Ris och ros


Ris: Idag var eleverna riktiga små?&%###!!&%#-ar. De lyssnade inte, hade ingen koncetration. Bara babbel babbel babbel från tre olika ställen i klassrummet. Jag fick således testa min lärarroll på många nya sätt. Bland annat var idag första dagen då jag slängde ut en elev från klassrummet. Jag kunde helt enkelt inte koncentrera mig när en elev sitter och sjunger.


Ros: I morse vaknade jag upp med en ny idé till dagens lektion. Jag hade bestämt att jag skulle reda ut begreppen epik, lyrik och dramatik i början av lektionen, men jag var inte riktigt nöjd med den tillhörande skrivuppgift jag först planerat. Men i morse ändrade jag den till denna briljanta uppgift: Eleverna skulle transformera lyrik till epik. I detta fall skulle de ta en dikt av Sapfo och göra om denna till en berättande text.

1 kommentar:

Frilles Dotter sa...

Jag blev ju inte avvis på din blogg! Hur får man fram så man kan länka till andras bloggar och sedan få musik? Det vore ju jätte snällt om du skulle vilja hjälpa mig!
min blogg är www.frillesdotter.blogspot.com