lördag 16 februari 2008

Love of my life

Ikväll blir det tjejmiddag här i korridoren. Vi ska äta köttfärslimpa och dricka rödvin, jag, Maria, Pernilla och Naima. Schlager blir det även, som sig bör. Jag är ju typ det enda återstående Carolafanet i min ålder. Men jag hoppas innerligt på hennes och Andreas nummer. Och jag hoppas att hon inte tar över låten.

Idag har jag även roat mig med att plugga in Queens diskografi. Kollat in hur alla album ser ut och vilka låtar som tillhör vilka album. Det är intressant vilka skillnader man upptäcker när man ser vem som skrivit vilka låtar. Egentligen är ju Queen som fyra grupper i en. Det är stor skillnad på Freddie Mercurys låtar och Brian Mays och ännu större glapp är det till basisten John Deacons verk. Tänk vilken skillnad det är på låtar såsom Bohemian Rhapsody/Bicycle race/Killer queen (Mercury), We will rock you/Save me (May) och Another one bites the dust (Deacon). Tänk bara på att gruppens låtar ibland handlar om kvinnor, men när det är Freddie som skrivit så är de tillägnade good old-fashined lover boys. Själv diggar jag ju Mercurys låtar, överfyllda av stämsång och genrebyten hit och dit.

Jag älskar att Herrarna Queen kommit in i mitt liv.


Trevlig helg alla!

Inga kommentarer: