tisdag 19 februari 2008

Projekt "Drömvikten"

Jag har en dröm...
Eller rättare sagt: Jag och Axel har en dröm...

Vi har kommit fram till ett mål för vår hälsa. Innan sommaren ska vi mötas vid en och samma vikt. Utan att egentligen nämna hur mycket vi väger nu så kan jag säga att jag ska gå ner lika mycket som han ska gå upp och vi ska mötas på drömvikten 73 kg. (Ok! jag kan höra min mammas förskräckta och häpna utrop ända hit, d v s bakåt i tiden. Men så ligger det till Mams.)

Vad sägs om den utmaningen?
Jag var på gymmet igår. Och jag har precis bokat plats på två pass till på Friskis&Svettis denna vecka. Spinning i morgon och Skivstång på fredag. Jag hoppas jag håller mina egna löften till mig själv. Det svåraste är ändå att bli av med sötsuget och småätandet. Mat är ju min hobby. Bah!

Tiffany Persson springer Tjejmilen (tror jag)

Avslutningsvis vill jag dela med mig av ett ljuvligt citat från Hipp Hipp!-karaktären Tiffany Persson, som jag i detta fall kan identifiera mig med:
(Hon ringer till receptionen till Friskis&Svettis)

Tiffany: Hallå, är det ni som är Friskis?
Receptionist: Ja, det är vi.
Tiffany: Då har jag kommit fel, vet du var de där Svettis håller hus?

1 kommentar:

Anonym sa...

nämen, så har man hittat hit! först fejjan, o nu det här. i just looove den nya tekniken:9

må så gott! kram Josefine, your graninge friend:)