måndag 11 februari 2008

Förkylning från förorten AKA Väsbyvirus

Jag vet inte om det var pappa eller bokhandelskollegan eller något annat, men efter första dagen hemma i Väsby fick jag ont i halsen. Nu är jag genomsnorig! Det var väl för bra för att vara sant att man klarade alla de tidigare vintermånaderna utan en förkylning. Men nu är den här. Underbart!

Idag har jag också varit hos en hudläkare i Uppsala. Det var inte så farligt och läskigt som jag trodde. Jag vet inte vad det tagit åt mig på gamla dar, jag har blivit världens hypokondriker. Och läkarskräck har jag haft sen tidiga barndomen. Men nu är jag i alla fall påpackad med krämer och salvor så vi får hoppas att det slutar spridas och klias. Haha.. gud vilket intimt inlägg men ändå inte.

Det enda goda som följde med mig hem från Väsby (förutom all kärlek från familjen) var ännu ett gäng böcker. Prydligt inpackade i bokhyllan. Min Billy räcker inte till längre, så skivsamlingen får flytta på sig till förmån för "rummets själ", det vill säga böckerna. Från bokhandeln har jag inhandlat Philip Pullmans Den skarpa eggen, som är uppföljaren till den biofilm jag skrev om för några veckor sedan. En spännande skildring av läraryrket följde också med: Lärarna - Om utövarna av en svår konst skriven av Hans Lagerberg. Sist men absolut inte minst även Sunes jul. Den ska jag tvinga Axel att läsa högt för mig när jag känner mig nere.
Sen fick jag även boken Flyga drake av "svärmor" Margareta, författad av samma man som skrivit Tusen strålande solar som jag lyssnar på som ljudbok just nu. Underbart att ha hans två översatta böcker i hyllan.

Hoppas just detta inlägg finner just dig väl.
Kramar Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

OK. Det var inte jag. Det var de små imbecillerna fån överallt och underallt i vår närhet.
- Skyllde han ifrån sig. Skäms på mig!