söndag 17 februari 2008

Smånöjen som förgyller mitt liv

* Att lyssna på klassisk musik mitt i kollektivtrafiksrusning (det är en spännande att göra musik som soundtrack i sitt vardagsliv)

* Att somna till sagor från bandspelaren

* Äta mat till matlagningsprogram

* Kämpa sig igenom läsläxor över en kopp te på något café

* Att läsa för halvsovande konfirmander i gröngräset om somrarna

* Att spendera timmar i en Indiskabutik utan att köpa någonting alls

* Att långsamt gå gatan fram med näsan djupt försjunken i en bok (då tvingas även folk att vika åt sidan)

* Lyssna på sommarpratare samtidigt som man spelar obetydliga spel på Svenska Kyrkans Ungas hemsida

* Studera andra personers bokhyllor (vad säger mer om en person än just bokhyllan)

* Att studera min egen vackra bokhylla

* Låtsas som om man är med i en musikvideo för att göra spinning- eller pump-passet lite roligare

* Äta direkt ur glasspaketet framför datorn

* Citera Lotta, Jonas Gardell, Yrrol, Vänner och Sunes sommar eller jul

* Att skratta tills man gråter

* Att gråta tills man skrattar

* Att låtsas som om bokhandeln där jag extraknäcker är min egen butik, för att göra jobbet roligare

* Sjunga musikalsånger på rummet

* Se på Vänneravsnitt efter Vänneravsnitt sent in på småtimmarna med Axel

* Att gå ut med tjejerna och dansa (men ganska fult, så där så det ser roligt ut)

* Att ställa i ordning ett kyrkorum inför en gudstjänst

* Att längta efter nya årstider

Inga kommentarer: