torsdag 6 mars 2008

Ljusare tider

Här har vi en gladare lärarkandidat!

Igår var jag nästintill förkrossad på grund av min praktikplats dåliga bemötande av mig som praktikant. Men idag har jag kommit överrens med min egenhändigt införskaffade handledare om hur vi ska lägga upp undervisningen tillsammans. Jag har i princip fått fria tyglar att planera svenskundervisningen för två klasser på gymnasiet fem veckor framåt.
Den ena klassen är en Teknikklass som går första året och den andra är en Samhällsklass med inriktning Idrott, så det är inte ett helt enkelt uppdrag jag givit mig in på. Framför allt kommer det att vara otroligt givande och lärorikt. Som min handledare uttryckte det: Om man klarar det här, så klarar man allt. Det är väl en utmaning lämpad för en tuffing som jag. Jag hoppas jag kan vara tuff.

Tänk att man kan bli så upprymd av att få en massa jobb lastat över sig.
Visst är det en härlig värld vi lever i.
Nästan den bästa av världar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

älskade du, det kommer att gå strålande. men ha nu inte allt för höga förväntningar på resultatet, kom bara ihåg att du är en stjärna oavsett vad som händer.

puss och kärlek

Anonym sa...

Jag har en del mtrl för skolår 3.Det kanske kommer att passa ;)
BjB

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

SÖT!
Så det är därför man inte får tag i dig...
Antar att du inte kan leka så mkt med mig framöver då?
Lycka till! Glöm inte att du äger och att Gus är god!

/ Ninus

Ps. det förra raderade inlägget var från mig men jag var felinloggad på min fars konto... inte så hett.

Anonym sa...

Pps. Gus = GUD!
Jag är verkligen dyslektisk ibland, speciellt när det kommer till GUD av någon outgrundlig anledning.

Axel sa...

Skön liten Candide-referens du fick in på slutet! ;) Puss