måndag 12 november 2007

Måndag och snöblandat regn

En helt vanlig måndag. Dagen har inte varit så värst spännande. Jag gick upp 12.30, typ. :-S

Jag har hunnit sitta i min "gungstol" (den gungar ytterst lite) djupt försjunken i min Salinger-roman, med en mysig kopp Yogi-te på fönsterbläcket intill. Maria, den mysiga, kom in någon gång vid 14-tiden med en cookie och ett glas mjölk. "Kakpaus!"

Sen kom Axel in på rummet vid 15-tiden, med en nachostallrik som han under en timme hade fixat i ordning i mitt (vårt) kök. Jag fick smaka!

Jag har kollat lite på TV, sytt lite korsstygn, sett på fyra Vänneravsnitt på datan och gått en långpromenad med Älskling i snöblandat regnrusk.


Klockan är nu tio i tolv.
Men jag ska nog ändå slå mig ner en stund i gungstolen och läsa några sidor till.



Ps. igår såg jag dock en gammal film som berörde. Good Will Hunting. Ofattbart att jag lyckats hålla mig ifrån detta underbara konststycke. Jag älskar verkligen Robin Williams och hans skådespeleri. Det är dock lite roligt att han alltid får spela snälla-gubben-rollen, medan Stellan Skarsgård alltid får spela den iskalla, missahandlande eller krävande fadersgestalten (även i detta fall). Ds.



Favoritmening ur den underbara historien om den vidunderliga kärleken:

"Hon satt hopkrupen på taburetten med tekoppen mellan händerna och blicken fäst vid något som kunde vara en fläck på mattan men likväl en punkt på hennes inre horisont"
(Carl-Johan Vallgren)

Inga kommentarer: