fredag 16 november 2007

Tripp, Trapp och Trull

I veckan har jag roat mig med att se många av mina favoritavsnitt av Sex and the city. Det finns mycket jag stör mig på i den serien, typ: Mirandas okänslighet (ingenting är heligt), Carries sunkiga ordförråd, Carries skrik och Carries personlighet. He! Samtidigt förundras jag över hur snitsiga och fantasifulla manusförfattarna faktiskt kan vara. De har sin stunder. Jag får dock alltid en innerlig längtan efter mina tjejvänner i Väsby när jag ser de fyra tjejerna i serien äta sena middagar och dricka dyra drinkar. Så i början av veckan fick jag för mig att pausa ett avsnitt och skicka ett SMS till mina älsklingar Hanna och Matilda. Darlings!

Så nu är jag just hemkommen från a fabulous evening with tha gails!

Vi möttes vid, om inte, a even more fabulous restaurant on Skånegatan!
Koh Phangan

Jag kom dit 40 minuter innan tjejerna, så jag skrev upp oss på väntlistan för ett bord, beställde in en öl och fick 30 minuters kvalitetstid tillsammans med Strindbergs Fadren. (Jag insåg när jag satt där i baren hur glad jag är att jag faktiskt kan glömma allt muller som skakar en innerstadskrog och bara sjunka in i en god bok.)

Och jag fick min Sex and the city-kväll. En riktig gails-night, med god mat och prat om gamla och nya minnen. Hanna åt grillspett med dipsåser från BBQ:n, Matilda åt citrongräskryddad lax med ingefära och champinjoner och jag åt currymarinerade kycklingspett med jordnötssås. Vi smakade av varandras rätter - självklart.

Tripp, Trapp och Trull, det är vi det! En liten lek som vi kom på under hattens glada timmar. Efter varje kväll vi tillbringar tillsammans tilldelas någon titeln Tripp, någon Trapp och någon Trull. Just ikväll var det frågan om vem som var mättast. Jag tror Matilda var Tripp i början av kvällen, men sen fick jag typ magknip på tåget hem. Slutligen:
Jenny - Tripp
Matilda - Trapp
Hanna - Trull

Tack för att ni läst.
Massa kärlek

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar kväll! Tack för härligt sällskap!