onsdag 14 november 2007

Onsdagens nöje (helgad vare den)

Yes. Karaoke ikväll igen.
Det är ju onsdag, karaokens heliga dag. Vet inte när det började men på något sätt har jag lyckats bli stammis på Uppsalas karaokebar Etage (den ligger vid Dragarbrunn). De har karaokekvällar onsdag-lördag. Förr brukade Maria och Axel alltid följa med men de har nog en stoltare karaktär än jag. De tycker det är dåligt att de har karaoketävling, vilket betyder att de väljer ut folk då och då som får vara med i en månadsfinal. Jag tycker också att det är helt emot karaokens principer. Det ska vara en folkfest, där alla kan vara med och sjunga hur bra eller dåligt som helst. Man ska ha kul tillsammans och man ska applådera alla för att de vågade hålla i mikrofonen och stå i rampljuset i några minuter. Det är ingen sångtävling. Men nu är det tyvärr så att Etage har en tävling och då är det ju så att tävlingsmänniskan Jenny tar över. Jag hatar att jag tycker att det är så himla kul att det just är tävling ibland.

För några månader sen var jag, Axel OCH Maria uttagna till en månadsfinal. Och bara Axel gick vidare till årsfinal med sin tolkning av "Black Velvet". Maria sjöng en Kelly Clarkson låt och jag sjöng Lisa Nilssons "Varje gång jag ser dig". Dåligt, tråkigt och alldeles för vanligt låtval fattade jag sen. Axel var däremot grym. Samtidigt var det kul att en vän som heter Rebecca gick vidare tillsammans med Axel.

Jag har därefter jobbat på mina låtval och förrförra onsdagen var jag med i en månadsfinal igen. Det var jag emot 6 killar. De sjöng låtar såsom "Pure some sugar on me", "Bed of roses", "I'm just a gigalo", "Jolene" och någon Billy Joel låt smög också förbi. Jag sjöng låten "Life is a Cabaret", med Liza Minelli ur musikalen Cabaret. Den är så underbar att sjunga, för allt som är musikal kan göras till just musikal. Det vill säga, man kan överdriva och showa bäst man vill. Och det var nog det som behövdes för att ta mig till ÅRSFINAL! Dubbelt så roligt blev det när även min vän Christoph utropades till den andra årsfinalisten. Så 5 december ska jag, Axel, Rebecca och Christoph brista ut i sjönsång. Förhoppningsvis. Kom om du har lust (blink).

Ikväll i alla fall... Ikväll ska jag ut med Rebecca för att fira att hon fyllt 20, med några sköna låtar och några glas rött.

Kolla in bilder från en kväll på Etage i goda vänners sällskap:
(Klicka på bilden)



Massa kärlek

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, hoppas ni hade det trevligt ikväll :).

jag kom precis hem, fastnade på norrlands. såg att du hade rigt först när jag kom hem.

nu: sängen.
puss på luss.