torsdag 8 november 2007

Tidsfördrif.




För att fördriva eller berika min pluggfria tid här i min bohemiska korridor finns ett antal alternativ. Tjejerna i min klass (Svenska I) har bildat en syjunta som träffas varje torsdag. Jag bestämde mig för att ge mig på syslöjdens enklaste moment. Men tidkrävande är det: Korsstygnen!!!

Här är ett smakprov på min sköna skapelse. Den är menad för korridorens köksvägg framåt jul. Som de flesta ser, hoppas jag, är det ett Bo Kaspers citat som broderas.

VÅRT PALATS ÄR
ETT FULLKOMLIGT
KAOS



Ett annat härligt tisfördriv är läsning. All läsning som INTE är kurslitteratur lockar dessvärre extremt mycket. Här är alla de böcker som jag underhåller mig med just nu.
Danjel Sjölins Agustnominerade bok "Världens sista roman"
Karen Armstrongs bok "Genom den trånga porten" om hennes 7 år i kloster
Svensklärarföreningens årsbok "Gud och djävulen i svensk litteratur"
Lasse Bergs bok "Gryning över Kalahari" om hur människan blev människa
och
Salingers klassiker "Räddaren i nöden", som jag faktiskt ska skriva en uppsats om i slutet av denna kurs (eget val av skönlitterär bok dock)

Det roliga är att jag kan rekommendera dem allihop!

Massa kärlek

1 kommentar:

Ida sa...

Men Jenny, du skulle ju ha kommit och broderat med oss igår! :)