onsdag 21 november 2007

Today, was a pretty day...

...no disappointments
...no expectations on your whereabouts
...And oh, did I let you go?
...Did it finally show that strange things will happen if you let them?

Today I didn't even try to hide
I'll stay here and never push things to the side
You can't reach me cause I'm way beyond you today...

Today I didn't even look to find
Something to put me in that peace of mind
You can't touch me cause I'm way beyond you today...


Denna dag har jag typ ENDAST ägnat åt studier. Jag känner redan hur det håller på att stiga mig åt huvudet. Jag vill ut ut ut! Någonstans varsomhelst, bara inte framför en löpande text med bokstäver i (om det nu inte är texten på en karaokeskärm). Usch! Mina andra sinnen behöver underhållas.

SYNEN: Idag har säkert min syn stått från 90% av all sinnesaktivitet. Läsa, skriva, läsa, skriva och läsa lite till.
HÖRSEL: I morse var det i alla fall två tjejer från min basgrupp här och tittade på tre avsnitt av Sex and the city (vilket faktiskt var en läxa). Så då fick jag åtminstone använda rösten och hörsel lite. Sen har jag på kvällskvisten roat mig med att ladda hem och lyssna karaokelåtar för att testa röstläget på dem. Jag har även fått lyssna till Pappa och Mammas ljuva röster per telefon. Axel Paxel Paxis stämma har jag hört tre gånger. Två av de gångerna var rösten nyvaken, mer säger jag inte.
SMAK: Jag har ätit tre knäckemackor och en tallrik pasta med köttbullar och pesto.
LUKT: (se ovan) Plus. Jag har börjat använda mina vaniljljus som jag köpte vid det senaste IKEA-besöket. Så att det inte ska lukta "möglande student fastväxt i datastol" i rummet.
KÄNSEL: Jag längtar och väntar.

MITT SJÄTTE SINNE:
...säger mig att det blir snö på julafton, att Victora blir vår första uttalat homosexuella regent, att Sverige vinner kvalmatchen ikväll, att jag kommer gå och träna minst en gång denna vecka, att Axel inte somnar innan 4 i natt, att socker gör en god och klok, att dödligheten är 100% säker och att Gud finns.

"Om jag tänkte som fan,
kanske tänkte hela dan
på mitt liv och fann
en slags mening som var sann,
ja, då får jag inte glömma en förbannat viktig grej,
att då gäller denna sanning bara mig."
(Tage Danielsson)




2 kommentarer:

Ida sa...

Fint skrivet. P.S. Men jag gillade inte Sex and the city.

Anonym sa...

ih, men du.. vilken låt är det där?

puss :)